רגעים של אושר - דיוקן משפחתי

המסע המשפחתי הראשון לאחר ארבע שנים.

מסע משפחתי לפראג שבצ'כיה. בני הבכור ליעד עבר לצ'כיה, כדי לשחק כדורגל בקבוצה שמקדמת שחקנים צעירים, לקבוצות שונות באירופה.
פראג היא בירתה היפהפייה של צ'כיה. היא נמצאת במרכז אזור בוהמיה ויש בה מעל למיליון תושבים.
פראג שומרת על צביון מיוחד, המלווה אותה שנים רבות.
בשל המבנים הארכיטקטוניים המרשימים, מבנים בעלי משמעות היסטורית ארוכת שנים, נחשבת פראג לאחת הערים היפות והמתוhירות ביותר באירופה.
כיכר העיר העתיקה - Staromestske namesti - היא אחד ממוקדי התיירות המרכזיים של פראג, ובצדק - הכיכר נחשבת לאחת הכיכרות היפות בעיר פראג ובאירופה כולה.
ההיסטוריה של הכיכר מתחילה במאה ה - 10, אז שימשה כאזור שוק תוסס. הפסל הבולט בכיכר הוא פסלו של יאן הוס (Jan Hus) אחת הדמויות הלאומיות החשובות בתולדותיה של פראג. הכיכר מוקפת בבניינים מרשימים, המעוצבים בסגנון גותי ובסגנון הבארוק.
בין היתר, ראוי לציין את השעון האסטרונומי, שניצב בחזית בניין העירייה הישן. השעון, שנבנה במאה ה - 15, הוא אחד מסמליה הבולטים של פראג. בתקופת מלחמת העולם השנייה, נשרף בניין העירייה והשעון ניזוק ולאחריה הוא שופץ ותוקן.
בית העירייה הישן (Staromestska radnice) נבנה לראשונה, ככל הנראה, כבר בשנת 1338. חלק מהבניין נהרס על ידי הנאצים לקראת סוף תקופת מלחמת העולם השנייה.
כיום ניצב כאן מגדל אוריאל (Oriel tower) והוא בנוי בסגנון ניאו-גותי. דלת הכניסה לבניין העירייה נבנתה בסוף המאה ה - 15 וממנה נכנסים לאולם שעל קירותיו מוזאיקות.
הכיכר המוקפת בבניינים מרשימים, המעוצבים בסגנון גותי ובסגנון הבארוק וכמובן שראוי לציין את השעון האסטרונומי, שניצב בחזית בניין העירייה הישן.
השעון, שנבנה במאה ה - 15, הוא אחד מסמליה הבולטים של פראג.
בחזית השעון מופיע לוח שנה, שאותו צייר אחד מהציירים הצ'כים הגדולים, ומדלת עץ קטנה מציצות מדי שעה, דמויותיהם של 12 השליחים של ישו. זהו מופע קצר, שמתקיים מדי שעה עגולה, ומושך אליו תיירים רבים.

הזווית האישית שלי:
בציור יצרתי קולאז' של שתי תמונות שצילמתי באמצעות המכשיר הסלולארי האישי שלי - תמונה של הכיכר העתיקה שהותירה אותי בפה פעור עד היום, ותמונה של משפחתי הגרעינית, מחייכת כולה בשיניים חשופות מאוזן לאוזן.
הנסיעה הזאת הייתה עבורי רגע מהמשמעותיים ביותר שחוויתי מאז הפציעה. התמודדות ראשונה עם המון אתגרים ומצד שני הזדמנות לתיקון.
החל מההתמודדות הראשונית של יציאה מהבית אחרי כל כך הרבה זמן, החוויה של התנהלות בשדה התעופה, התחושות בגוף בטיסה והמפגש עם מקום אחר לגמרי שבו עלי להתנייד.
מי שמכיר את עולמם של נפגעי ראש ואפילו של אדם בעל מוגבלות פיזית בלבד, יודע כמה הכנה, כמה חששות וחרדות, כמה קשיים ותסכול מלווים כל יציאה, ועל אחת כמה וכמה כזו.
מצד שני הפציעה יצרה גם קרעים ופערים קשים בתוך במשפחה המגובשת שלי, וזו הייתה הזדמנות ענקית לתיקון.
ההתמודדות האישית שלי והחוויות המשותפות שהצטברו במסע בן 8 ימים הן כה עצומות שפשוט נחרטו לי בלב.
חמש נפשות בוגרים בדירת מלון, כמה צחוקים, כמה חיבור עמוק, כמה שיחות ותובנות אחד כלפי השני, מדהים.
המשפחה שלי זו היצירה החשובה והמשמעותית ביותר שלי עד היום.
המאמצים, ההתמודדויות והעבודה הקשה למען מטרה כזו משתלמים.
מכאן בא השם של היצירה - "רגעים של אושר".

תאריך יצירה19.06.22
טכניקהצריבה בחום על עץ ליבנה, גימור לאכה מט משי.